Nasıl sigorta acentesi olursunuz?

Dört yıllık bir üniversiteden ya da en az iki yıllık sigortacılıkla ilgili bir bölümden mezun olmak ve temiz bir ticari sicil, sigorta acentesi açmak için önkoşul. İşte acenteliğe giden yol...

  • İçerik
  • Yorum
  • Yayınlanma: 18.10.2012 - 18:33
    Son Güncelleme: 31.03.2013 - 00:22
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) verilerine göre İstanbul’da yaklaşık 5 bin, tüm Türkiye’de ise 16 bin acente faaliyet gösteriyor. Bir acentede ortalama 3 kişinin çalıştığı göz önüne alınırsa sigortacılık sektörünün acentelik tarafında çalışanların sayısı 50 bine ulaşıyor. Buna bankalardaki sigorta personeli ve brokerler de ilave edildiğinde acentelik mesleğiyle ilgili çalışan sayısının 70 bine ulaştığı tahmin ediliyor. Sigortacılıkta yaratılan prim üretiminin yüzde 70’i acenteler kanalıyla yapılıyor. Bir yanda sigortacılık sektörünün yıllık yüzde 20’lik büyüme potansiyeli acente sayısında artışı teşvik ederken, diğer yanda internet üzerinden satışın yasallaşması acenteler üzerinde baskı yaratıyor. Ancak “Teknoloji çağımızın yadsınamaz gerçeğidir” diyen Sigorta Acenteleri Birliği Başkanı Ayşe Kılıç’a göre, internet üzerinden satışı yüz yüze ve çapraz satışa dönüştürecek şekilde altyapısını oluşturabilen acenteler için bu gelişim olumlu sonuçlar verecek. Yani hemen her sektörde olduğu gibi altyapıyı teknolojiye uyumlu hale getiren acentelerin önü açık olacak. Peki her yıl ortalama yüzlerce kişinin başvurduğu bu mesleği yapabilmek için ne gerekiyor?

 

Acente açma prosedürleri

 

Sigortacılık alanında acente olarak faaliyet göstermek için öncelikle en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya en az iki yıllık aktüerya, pazarlama, risk yönetimi ve sigortacılıkla ilgili yüksek okullardan mezun olmak gerekiyor. Bu kriteri karşılayan kişilerin sigorta acentesi olabilmesi için acentelik geçmişi olması bir avantaj. Ancak lisans mezunları için bu gerekli değil. Nitekim ilk defa acenteliğe başlayanlara profesyonel bir acentenin şubesi ya da talisi olarak başlamak öneriliyor. Zaman içinde oluşan portföy neticesinde herhangi bir sigorta şirketine başvurarak acentelik alınabiliyor.
Öte yandan acente adayının ticari sicilinin temiz, Türkiye’de yerleşik ve 25 bin TL gibi bir malvarlığı olması gerekiyor.
Diğer kriterlere gelince... Sigorta acenteliği yapacak gerçek veya tüzel kişilerin Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı tarafından verilen uygunluk belgesi alması gerekiyor. Uygunluk belgesi almak için başvurular, TOBB tarafından görevlendirilen odalara yapılıyor. İstenen belgeleri tamamlayan acentelerin talepleri TOBB tarafından müsteşarlığa iletiliyor. Müsteşarlıkça yapılacak değerlendirmede durumu uygun görülenler levhaya kaydedilmek üzere TOBB’a bildiriliyor. Bu bildirim, acenteler açısından uygunluk belgesi niteliği taşıyor. Uygunluk belgesi alan ve TOBB internet sitesinde liste halinde duyurulan acentelerin, levhaya kayıt olmak ve ruhsat almak için en geç altı ay içinde TOBB’a başvuruda bulunmaları gerekiyor. Sigorta acenteleri, levhaya kayıttan sonraki 6 ay içerisinde en az bir sigorta şirketiyle acentelik sözleşmesi yaparak başvuru yapılan odaya iletmek zorunda.
Acentelik koşullarını sağlayan gerçek ya da tüzel kişiler belirli bir teminat karşılığında şirketlerle sözleşme yapabiliyor ve ürettiği poliçe üzerinden komisyon alıyor. Komisyon oranları ürünlere ve şirketlere göre değişiyor. Halen ortalama bir acentenin çalıştığı sigorta şirketinden aldığı komisyon oranı yüzde 40’a kadar çıkabiliyor.

 

Kuruluş maliyeti ne kadar?

 

Bir acentenin kuruluş maliyetinin en önemli kalemini levhaya kayıt oluşturuyor. 2012 yılı ilk 6 ayı için levhaya kayıt için belirlenen ruhsat bedeli 7 bin 500 TL. Ayrıca bir ofisin kirası, döşenmesi ve personel maliyetini de hesaba katmak gerekiyor.
Ayşe Kılıç, sigorta acenteliğinin ek iş olarak yapılamayacağını yani ofis içinde başka meslekler/işler icra edilmesinin yasak olduğunu vurguluyor. Ayrıca müstakil bir ofise sahip olmak da zorunlu. Bunun için acenteler bir taahhütname vermek zorundalar.
Sigorta acentelerinin denetiminden sorumlu kurumlar, Hazine Müsteşarlığı Sigorta Müdürlüğü ve Sigorta Acenteleri İcra Komitesi, TOBB ve acentesi olunan şirket. Bu kurumlar aracılığıyla acentenin faaliyetleri denetleniyor.

Kendi işini yapmak isteyenler için ideal
Halen Türkiye’de faaliyet gösteren 16 binden fazla acentenin profiline ilişkin sağlıklı bir araştırma bulunmuyor. Ancak Sigortacılık Eğitim Merkezi (SEGEM) tarafından sigorta acentelerine verilen eğitimlerde yapılan anketlerden sağlıklı çıkarımlar yapmak mümkün. SEGEM verilerine göre acente ve teknik personelinin yüzde 6’sı ilköğretim, yüzde 45’i lise, yüzde 15’i ön lisans, yüzde 32’si lisans, yüzde 2’si de yüksek lisans mezunu.
Sigorta Acenteleri Birliği verilerine göre lise mezunlarının da önemli bir pay aldığı acentelerin yetki sahiplerinin büyük kısmının orta yaşlarda olduğu, yüzde 40’ının kadın olduğu ve acentelerin yanında ortalama 3 kişi çalıştığı biliniyor.
Sigorta acenteleri arasındaki başarı örneklerine bakıldığında SAB Başkanı Ayşe Kılıç’a göre her şeyden önce kendi işini yapmak isteyen, insan ilişkilerinde başarılı, teknolojiyi kullanmasını bilen sorumluluk sahibi kişilerin bu alanda başarılı olma şansı yüksek. Yani sohbet etmeyi seviyor ve ikna kabiliyetiniz yüksekse sigorta acenteliğinde başarı şansınız daha yüksek olabilir.
Kılıç, “Bugün sigorta acentesi ağı tüm Türkiye geneline yayılmış durumda. Eğitimli acente sayısındaki artış, halen Türkiye genelinde sayıları 100’ün üzerinde olan iki yıllık sigortacılık meslek yüksek okulları ile lisans eğitimi veren 7 üniversiteden mezun gençlere kariyer imkanı sağlamak suretiyle gerçekleşecektir” diyor. Ardından da bu alanda Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) ve sigorta şirketlerinin vereceği desteğin önemli olduğunu vurguluyor.

 

Kimler sigorta acentesi olabilir?

 

Acentelik faaliyetinde bulunacak gerçek ve tüzel kişilerin (ortakları dahil) aşağıdaki kriterleri karşılaması gerekiyor:
- Türkiye’de yerleşik olmak,
- Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak,
- Belirli suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olmak,
- Önceki ticari faaliyetlerinde iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olmak,
- Teknik personel vasıflarına sahip olmak,
- Asgari malvarlığı/sermaye şartına sahip olmak (25 bin TL),
- Mesleki sorumluluk sigortasını, beher tazminat talebi için teminatı en az 10.000 TL ve bir yıl boyunca tüm tazminat talepleri için teminatı en az 100.000 TL olmak üzere yaptırmak,
* Fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli olmak...
Sözleşme yapma veya prim tahsil etme yetkilerine sahip gerçek kişi acenteler ile tüzel kişiliği haiz acentelerin yöneticilerinin ise en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya en az iki yıllık aktüerya, pazarlama, risk yönetimi ve sigortacılıkla ilgili yüksek okullardan mezun olması ve iki yıllık mesleki deneyimi kazanmış olması gerekiyor.

 

“Adil rekabet düzenlemeleri yapılmalı”

 

Sigorta Acenteleri Birliği Başkanı Ayşe Kılıç, acenteleri sigorta sektörünün lokomotifi olarak görüyor. Tüketicinin doğru bilgilendirilmesini ve bilinçlenmesini sağlayarak sektöre güven yaratan acentelerin haksız rekabete maruz kalmalarının devamı halinde sektörün de güdük kalacağını düşünüyor.
Kılıç’a göre sigorta sektörünün gelişebilmesi için öncelikle acentelerin geliştirilmesinin ve güçlendirilmesinin yolu açılmalı. Bu konudaki yasal düzenlemelerin bir an önce hayata geçirilmesi gerekiyor.

AKILLI YAŞAM

Yorumlar
Toplam Yorum:111


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Adınız :

Yorumunuz :

demet

24 Ekim 2014 Cuma 21:08

profesyonel bir şirketin şubesi veya talisi olduğumuz zamanda segem belgesi gerekiyor mu

Puan Yok
Katılmıyorum
Katılıyorum

kader

11 Ekim 2014 Cumartesi 18:12

Iki yillik isletme mezunuyum sigorta sirketi acabilir miyim

63%
37%
Katılmıyorum
Katılıyorum

fatma

11 Ekim 2014 Cumartesi 10:30

iki yıllık işletme mezunuyum segem belgesi alabilirmiyim?

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

tuba

22 Eylül 2014 Pazartesi 14:09

5 yıldır eksperlik bürosunda çalışıyorum.2 yıl bağkur 2 yılda ssk girişim var.segem belgesi almak için 5 yıllık sigorta girişi mi gerekiyor.bağkur girişi dahil edilebilir mi??lise mezunuyum segem belgesi alabilirmiyim.

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

sinem

08 Eylül 2014 Pazartesi 15:21

merhaba 4 yıllık işletme mezunuyum segem belgesi aldım bundan sonra nasıl bir süreç izlemem gerekiyor bana yardımcı olur musunuz

87%
13%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yavuz

06 Eylül 2014 Cumartesi 12:45

2004 yılından itibaren sigorta şirketinde çalışmaktayım ve segem belgemi alarak teknik personel oldum nasıl teknik müdür olabilirim lise mezunuyum

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Selim Erdal

24 Ağustos 2014 Pazar 02:50

Arkadaşlar ben emekli bankacıyım. Hiç acentelik almakla uğraşmayın. Sigortashop isimli bir firma var. Tüm sigorta şirketleri tarafından tavsiye edilen bir sistemi var. Eğer bir tanıdık bulur da temsilcileriyle görüşebilirseniz size şube açabilirler üretiminizi de oradan rahatlıkla yapar ve yüksek komisyon oranlarıyla emeğinizin hakkını alırsınız. 2-3 ay süreyle de eğitim veriyorlar ve gerekli belgeleri almanız için yardım ediyorlar. Google sigortashop yazın iletişim bilgilieri var. Başka firmalarla görüşmeyin bile ne demek istediğimi sözleşmelerini görünce anlarsınız.

57%
43%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ahmet altan

10 Ağustos 2014 Pazar 15:16

merhaba ben emekli olmayı dünen bir devlet memuruyum iki yıllık meslek yüksek okulu mezunuyum .sigortacılık tecrübem yok bu konuda yardımcı olursanız ise memnun olurum selamlar

28%
72%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Fenasi kerim

04 Ağustos 2014 Pazartesi 13:45

Ulan adamlar açıklamış nasıl yapılacağını hala saçma sapan sorular soran var okuyanda sormuş okumayanda okumayana sözüm yok ulan okuyan dingiller üniv. okumuşsunuz ama hala salaksınız sizin gibiler yüzünden türkiye bu halde kuş beyinliler okumuş embesil cahiller

72%
28%
Katılmıyorum
Katılıyorum

özlem

26 Haziran 2014 Perşembe 15:14

Acentelik açabilmek için ilk başta 2 yıllık yada 4 yıllık diplomanızın ayrıca 2 yıl bir sigortacıda çalışmış olup ssk nızın 2 yıl suretle ödenmiş olması gerekir.Ayrıca SEGEM belgeside olmazsa olmaz şartlardan biridir.

65%
35%
Katılmıyorum
Katılıyorum

önder

22 Haziran 2014 Pazar 15:18

Merhabalar. Ben emekli olmayı düşünen devlet memuruyum.Sigorta acenteliği yapmak istiyorum.4 yıllık kamu yönetimi mezunuyum.Fakat sigortacılık tecrübem yok.Acentelik alabilirmiyim.Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

56%
44%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ALİ KEMANECİ

17 Haziran 2014 Salı 11:45

1 YILDIR SİGORTA ŞİRKETİNDE ÇALIŞIYORUM AMA SEGEM BELGEM YOK B ACENTE AÇMAK İSTİYORUM NASIL YAPACAM

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Argun Yavuz

13 Haziran 2014 Cuma 09:14

Iki yıllık lojıstlık mezunuyum . Acente açabilirmiyim.

30%
70%
Katılmıyorum
Katılıyorum

torun

11 Haziran 2014 Çarşamba 11:32

4 yıllık sağlık kurumları yöneticiliği mezunuyum acentecilik açabilir miyim

82%
18%
Katılmıyorum
Katılıyorum

nihat

09 Haziran 2014 Pazartesi 14:40

şube olarak çalışıyorum acente olmak istiyorum

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

nihat özturk

09 Haziran 2014 Pazartesi 14:35

katılıyorum

60%
40%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Emre

06 Haziran 2014 Cuma 20:04

Merhaba! 2 Senelik Üniversite Okusam Acente Açma Şansım Varmı? Varsa ; Kesinlikle Üniversiteyi Sigortacılık Üzerinemi Okumam Gerekiyor Başka Bölüm Üzerinden 2 Yıllıık Okuyup Acente Açamazmıyım ?

78%
22%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmet

29 Mayıs 2014 Perşembe 15:34

acende acmak ıstıyorum 0532 771 51 16

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmet

29 Mayıs 2014 Perşembe 15:27

gebzede gentı dukkanım var şırketım var sıgorta acendesı acmak ıstıyorum 0532 771 51 16

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Necip

29 Mayıs 2014 Perşembe 05:00

merhaba 4yılık üniversite mezunuyum. sigorta acentesi açmak istiyorum. hiç tecrübem yok. segem belgesi almam gerekiyor mu. almam gerekiyorsa nasıl başvuruluyor. bursada yaşıyorum. bursada bu eğitimi alabilir miyim. tskler. necip_brs@hotmail.com

77%
23%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Mustafa

28 Mayıs 2014 Çarşamba 18:19

Merhaba. 2 yıllık sigorta mezunuyum ve açıktan 4 yıllığa tamamlıyorum. 2 yıllık iş tecrübem yok sigorta acentesi açabilir miyim? Teşerkkür Ederim m.islamoglu@outlook.com

92%
8%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Mustafa

28 Mayıs 2014 Çarşamba 18:17

Merhaba. 2Yıllık sigorta mezunuyum ve açıktan 4 yıllığa tamamlıyorum 2 yıl iş tecrübem yok sigorta acentesi açabilir miyim ?

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

fatih

27 Mayıs 2014 Salı 19:12

ben siğorta acentesi açmak istiyorum ama 4 yıllık unuversite mezunu degilim ve de 2 yıllık siğorta geçmişim yokk ben bu işi nasıl yaparım bana bir yol gösterebilirmisiniz 5415966773

89%
11%
Katılmıyorum
Katılıyorum

BURHAN ÖLÇER

23 Mayıs 2014 Cuma 17:32

SLM 3 YILDIR TALİ ACENTE OLARAK ÇALIŞIYORUM SSK YATMAKTA ÇALIŞTIGIM YERDE KENDİ ADIMA ŞİRKET KURDUGUM ZAMAN ACENTELİK ALABİLİRMİYİM SEGEM MEVCUTTUR. YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.TEŞEKKÜR EDERİM.İYİ ÇALIŞMALAR

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Aşır

20 Mayıs 2014 Salı 18:55

Teşekkür ederim. Gerçekten çok bilgilendim.

28%
72%
Katılmıyorum
Katılıyorum

baran

08 Mayıs 2014 Perşembe 19:01

arkadaşlar sigorta acentesi açmak istiyorum masrafım ne olur yani ne kadar sermayem olsa kendi büromu açabilirim şimdiden teşekkürler

65%
35%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Sevgi

04 Nisan 2014 Cuma 20:19

Merhaba ben 4 yıllık lisans mezunuyım digorta şirketi kurmak istiyorum iki yıllık tecrübe şartı varmı açabilmem için

73%
27%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mustafa

06 Mart 2014 Perşembe 09:50

merhaba. lise mezunuyum . 4 yıldır acente yanında çalışıyorum segem belgem var.lmd. şirket kurup acentelik alabilirmiyim masrafım ne olur.

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmet

01 Mart 2014 Cumartesi 23:17

ben siğorta acentesi açmak istiyorum bunu konuda yardımcı olursanız sevinirim

74%
26%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Ali

20 Şubat 2014 Perşembe 13:01

cümletten selamunaleyküm Adım Ali tekirdağda işletmesi ve sorumluluğu kendime ait ve içinde çalışanları bulunan otomobil bakım onarım servisim var 4 yıldır bu işletmenin sahibiyim ve daha önce aynı sektörde bir iş yerinde 26 yıllık tecrübe ve çevre sahibiyim karşılıklı ilişkilerde pozitifim ve çevremde sayılır sevilir ve güvenirliliğmle anılırım bu sebebten dolayı hem işim gereği hemde çevrem gereği sigorta acenteliği açmak istiorum lütfen bana bu konuda bire bir yardımcı olabilirseniz sevinirim Allah herkezden razı olsun inşallah Amin. ulaşılabilir web ve skyp adresim. aliyakut59@hotmail.com

45%
55%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Kerem

16 Şubat 2014 Pazar 01:33

Merhabalar. Ben 2 yıllık muhasebe ve vergı uygulamaları, 4 yıllık ıktısat bolumu mezunu olacagım. Devlet memurum. Gereklı sermayem var. Acentelık alabılır mıyım? Çevremde var. Bu konuda yardımcı olmak ısteyen varsa tozpembe_1971@hotmail.com. a bildirir misiniz? Teşekkurler

82%
18%
Katılmıyorum
Katılıyorum

lutfi özdogar

15 Şubat 2014 Cumartesi 22:38

Emekli Bankacıyım, iki yıllık Tarım önlisans mezunuyum.Ziraat Bankasında özellikle sgota elemanı olarak deneyimim var. Sgota Acentası açabilirmıyim

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

lutfi özdogar

15 Şubat 2014 Cumartesi 22:23

s

38%
62%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Berat candemir

13 Şubat 2014 Perşembe 18:40

4 yillik universite mezunuyum sigorta acenteai acmk istiyorum ama acarsam police kesebilirmiyim yoksa bunun icin baska bir prosedur var mi

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

MEHMET KÜRŞAT GÖRGEÇ

07 Şubat 2014 Cuma 16:51

BEN 5 YILDIR BİR ACENTE DE TEKNİK PERSONELİM LİSE MEZUNUYUM... VE SİZLERİ TEMİN EDERİM ACENTEDE İŞİ SIRTLAYAN TEKNİK PERSONELLERDİR. VE YİNE SİZİ TEMİN EDERİM ÇOĞU ACENTE SAHİBİNİN BU İŞLERDEN HİÇ BİR BİLGİSİ YOK... AMA İŞ ACENTELİK AÇMAYA GELDİĞİNDE TECRÜBEYE BAKMIYORLAR EĞİTİME BAKIYORLAR.. BENCE ÇİFTE STANDART UYGULANIYOR.

88%
12%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ergun aksu

01 Şubat 2014 Cumartesi 18:28

merhaba.lise mezunuyum ikili ilişkilerim çok iyi kendime güveniyorum sigorta acentesi nasıl olabilirim selamlar.

77%
23%
Katılmıyorum
Katılıyorum

turgay aksoy

28 Ocak 2014 Salı 15:50

Merhaba. bir sorum olacak. Herhangibir on lisans mezunu segem egitim kursuna katilip teknik personel unvani aldiginda acentelik acabilir mi?

80%
20%
Katılmıyorum
Katılıyorum

tolga

25 Ocak 2014 Cumartesi 16:31

4 yıllık uluslar arası siyaset bölumu sıgorta acabılrmı

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

samet

21 Ocak 2014 Salı 19:28

arkadaşlar bu meslekte kar oranları nasıl yani aylık kaç sigorta yapmak gerekir. yorum yazarsanız çok sevinirim.

69%
31%
Katılmıyorum
Katılıyorum

alican

16 Ocak 2014 Perşembe 14:20

2yıllık bankacılık ve sigortacılık mezunuyum 2 yıla yaklaşık sigorta şirketinde lisanssız çalıştım lisansımı yeni aldım acente açmak için neler yapmam gerekiyor.

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

harun

12 Ocak 2014 Pazar 12:51

sigorta acente acmak ıstıyorum ama lırıteler uymuyor bailık vermek istiyen acentalar varmı ulasın hrn.beyazsac@hotmail.com

20%
80%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmete

09 Ocak 2014 Perşembe 13:08

olur Mehmet olur. Alttaki yorumları oku sonra sor...

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmet yeşildağ

08 Ocak 2014 Çarşamba 11:17

liseda olmazmı

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

bünyamin

07 Ocak 2014 Salı 19:38

segem belgesi sahibi ve 2 yıldır teknik personel yardımcısı olarak çalışmaktayım. Lise mezunu olduğum halde 2 yılım dolduğunda ise teknik personel olurum. Acente olma şansım nedir. şimdiden vereceğiniz cvp için tşk edrim.

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

emre türünç

06 Ocak 2014 Pazartesi 17:12

2 yıllık yüksekokul mezunuyum acente açabilmem için segem belgesi ve deneyim şartmıdır.yardımcı olursanız sevinirim

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Burcu Hanim

05 Ocak 2014 Pazar 23:09

4 yillik iktisadi ve idari bilimler fakultesi maliye bolumu mezunuyum. 16 ay ozel bir bankada gise olarak calistim. Saglik, seyahat, ev vs. Sigorta policesi satisi yapiyordum. Bu ay segem e kayit yapacagim ve sigorta acenteligi acmak istiyorum. Adima tasinmazimda ve banka teminati da vermem mumkun. Bunlarin disinda eksik bir sart var midir ? Yardimci olursaniz memnun olurum. Tesekkurler

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Tamer Erdem

04 Ocak 2014 Cumartesi 00:01

Sizde Kendi İşinizin Sahibi Olabilirsiniz.. Arkadaşlar ; Türkiye Genelinde Açacağımız Şubelerimizden ,10.000 tl sermaye ve kısa süreli eğitimin ardından kendi işiniz ve sabit gelirlere sahip olmak istemezmisiniz ?? Sigorta Sektöründe Binlerce müşterisi ve çalışma arkadaşlarıyla şirketimiz günden güne büyümekteyiz... Detaylı bilgi için lütfen e-mail yada telefon ile bize dönüş yapınız.. Tamer Erdem TAMERERDEM SİGORTA ARACILIK HİZMETLERİ LTD.ŞTİ. Küçükköy Hürriyet Mh. 266 Sokak No:18 Gaziosmanpaşa İSTANBUL 0212 618 48 80 tamer.erdemsigorta@hotmail.com www.tamererdemsigorta.com

54%
46%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Sigortacılık Yönetmeliği

30 Aralık 2013 Pazartesi 13:26

Var ama ne yapacağız... Tek çare yönetmeliği mahkemeye vermek diye düşünüyorum.

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

YOKMU MAĞDUR LİSE MEZUNU

27 Aralık 2013 Cuma 11:46

2 YILLIK İŞ DENEYİMİ VE ÖN LİSANS MEZUNUYUM. AMA LİSE MEZUNU BİRİNİN ŞUBESİ OLMAK ZORUNDAYIM.

55%
45%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yusuf TAŞKENT

27 Aralık 2013 Cuma 10:27

GÜMRÜKTEN EMEKLİYİM, GÜMRÜK KOMİSYONCULUĞU BÜROM VAR SİGORTA ACENTELİĞİ YAPMAK İSTİYORUM YAPABİLİRMİYİM.

25%
75%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Gülsüm Boran

23 Aralık 2013 Pazartesi 15:16

Ragıp Seyhan beyefendi,sizinle kontak kurmak isterim Lütfen efsanay1@gmail.com adresimden bana ulaşırmısınız?

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

HAKSIZLIK

23 Aralık 2013 Pazartesi 09:39

2008 ÖNCESİ ACENTE KAYDIN VARSA YADA BİR SİGORTA ŞİRKETİNDE MÜDÜR OLARAK ÇALIŞMIŞSAN ORTAOKUL MEZUNUDA OLSANDA AÇABİLİRSİN AMA ÖNLİSANS BÜRO YÖNETİMİ OKUMUŞSAN 2008 ÖNCE KAYDIN YOKSA AÇAMAZSIN EĞİTİMİN YETMEZ :)

78%
22%
Katılmıyorum
Katılıyorum

begüm

20 Aralık 2013 Cuma 14:48

arkadaşlar bi sorum olucakk ofisin kaç metre kare olması gerekiyor

40%
60%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ferman

20 Aralık 2013 Cuma 01:29

2 yillik önlisans mezunuyum sigorta acentasi acabilirmiyim. bölümümün ismi büro yönetimi ve sekreterlik. cevap verecek arkadasa simdiden tesekkür ederim.

29%
71%
Katılmıyorum
Katılıyorum

lise mezunları

19 Aralık 2013 Perşembe 11:53

Lise mezunları hakkınızı arayın 2 yıl iş deneyiminiz vede segem belgeniz varsa kazanırsınız.2008 öncesi Lise ve ortaokul mezunlarını emsal gösterin. Eğer siz acente olamazsanız onlarda acente olamazlar o zaman...

73%
27%
Katılmıyorum
Katılıyorum

hakan polat

19 Aralık 2013 Perşembe 10:55

Fatma hanım açabilirsin sen

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

sigorta acenteliği

17 Aralık 2013 Salı 10:44

sigortacı olmak için neden lise mezunlarının önünü kapatıyorsunuz birileri mahkemeye verip 2008 öncesine el atarsa ne yapacak o zaman lise ortaokul mezunu lise mezunu acenteler ayrıca 4 yıllık arkeolok sigortacı oluyorda yıllarını bu işe vermiş lise mezunu neden olamıyor...

81%
19%
Katılmıyorum
Katılıyorum

RAĞIP SEYHAN

12 Aralık 2013 Perşembe 14:29

İST ÜNİ.ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER MEZUNUYUM BEYLİKDÜZÜNDE 25+25 M2 ATRİUM ÇARŞIDA OFİSİM VAR SİGORTACILIK YAPMAK İSTİYORUM BU KONUDA BİLGİ EDİNMEK İSTİYORUM

93%
7%
Katılmıyorum
Katılıyorum

MUSTAFA DEMİR

09 Aralık 2013 Pazartesi 12:50

BEN YUKSEK OKUL MEZUNUYUM ACEBA SIGORTA ACENTESI ACABILIRMIYIM BU KONUDA BANA YARDIMCI OLURMUSUNUZ

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Hasan EMANET

07 Aralık 2013 Cumartesi 23:25

Ben 4 yıldır şube olarak faliyet göstermekteyim ancak lise mezunu oldugum için acente açamıyorum benim gibi birçok şube görevi yapan arkadaşımızda aynı durumda aslında 4 yıl ve daha fazla şube olarak hizmet vermiş kişilere acentelik açma hakkı verilmelidir.

73%
27%
Katılmıyorum
Katılıyorum

nihal çelik

03 Aralık 2013 Salı 14:48

6 yıl banka sigortacılığı yapıp gecen ay istfa ettim şimdi kendi acentamı açmak istiyorum. segem sertfikam var İstanbul Anadolu bölgesinde bu işi yapmak isteyen varsa çalışkan, satış becerileri yüksek portföyü olan yada oluşturabilicek bir ortak arıyorum.. iletişim nihallnhl@gmail.com

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Ali İhsan ÖZKAN

02 Aralık 2013 Pazartesi 08:15

Bir acenteye bağlı olarak poliçe üretimi yapmaktayım. Kendi ofisimi açmam için gerekli portföy ne kadar olmalı. saygılar

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Aygül

29 Kasım 2013 Cuma 12:50

Merhaba, 3 yıldır sigortacılık sektöründeyim bir acentede teknik personel olarak işlem yapmaktayım,eşimin kendisine ait makina yedek parça rulman perakende satışını gerçekleştrdiği bir işletmesi var ve bende bu sektöre geçeceğim,bu sektörle ilgenirken aynı bina içerisinde işletmemizin ürün satışını gerçekleştirdği fabrikalara sigorta hizmeti sunmak istiyorum sizce bu mümkünmü

90%
10%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yılmaz

28 Kasım 2013 Perşembe 20:14

biz tekirdağ malkara da sigorta ofisi açmayı düşünüyoruz ne gibi şartlar gerekli

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ercan

09 Kasım 2013 Cumartesi 12:42

4 yıllık fakülte mezunları içinde en az iki yıl mesleki deneyim şartı aranıyor mu ?

91%
9%
Katılmıyorum
Katılıyorum

seyfettin

08 Kasım 2013 Cuma 18:55

Acentelik faaliyetinde bulunacak gerçek ve tüzel kişilerin (ortakları dahil) aşağıdaki kriterleri karşılaması gerekiyor: - Türkiye’de yerleşik olmak, - Medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmak, - Belirli suçlardan hüküm giymemiş veya ceza almamış olmak, - Önceki ticari faaliyetlerinde iflas etmemiş ve konkordato ilan etmemiş olmak, - Teknik personel vasıflarına sahip olmak, - Asgari malvarlığı/sermaye şartına sahip olmak (25 bin TL), - Mesleki sorumluluk sigortasını, beher tazminat talebi için teminatı en az 10.000 TL ve bir yıl boyunca tüm tazminat talepleri için teminatı en az 100.000 TL olmak üzere yaptırmak, * Fiziksel, teknik ve idari altyapı ile insan kaynakları bakımından yeterli olmak... Sözleşme yapma veya prim tahsil etme yetkilerine sahip gerçek kişi acenteler ile tüzel kişiliği haiz acentelerin yöneticilerinin ise en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya en az iki yıllık aktüerya, pazarlama, risk yönetimi ve sigortacılıkla ilgili yüksek okullardan mezun olması ve iki yıllık mesleki deneyimi kazanmış olması gerekiyor.

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ercan

08 Kasım 2013 Cuma 01:11

merhaba emekliyim işletme mezunuyum, hiç sigortacılık tecrübem yok, acente açmak istiyorum segem belgesi alırsam yapabilirmiyim lütfen aydınlatırmısınız teşekkürler

63%
37%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ÇAĞATAY ÖKTEM

05 Kasım 2013 Salı 09:04

SELAM BEN 2 YILLIK MUHASEBE BÖLÜMÜ MEZUNUYUM ACENTELİK ACMA İMKANIM NEDİR.BİLGİLENDİRİRSENİZ SEVİNİRİM.İYİ GÜNLER.

17%
83%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ali 76

31 Ekim 2013 Perşembe 12:17

arkadaşlar ben 2 yıllık bankacılık ve sigortacılık bölümünden mezunum simdide aöf den kamu yönetimi bölümünden devam ediyorum bu bölümü bitirdigim taktirde 2 yıllık tecrübe istiyorlarmı acaba yoksa direk segem sınavına girebilirmiyim. birde şu şube olayı var yardımcı olursanız sevinirim.

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mayy

28 Ekim 2013 Pazartesi 17:14

14,nisan 2008 tarihinden önce bir acentede müdürlük yapmış ilk-orta-lise mezunu kişilerden üniversiteden ilgili bölüm şartı aranmadan acentelik veriliyor.

63%
37%
Katılmıyorum
Katılıyorum

murat

24 Ekim 2013 Perşembe 22:27

segem sınavı nerede ve nezaman yapılıyor teşekkürler

78%
22%
Katılmıyorum
Katılıyorum

DÖNDÜ

23 Ekim 2013 Çarşamba 20:37

bankacılık ve sigortacılık myo mezunuyum segem belgem var ve 1 yıl sigorta deneyimim var sigorta acentesi açmak için yeterlimidir..

63%
37%
Katılmıyorum
Katılıyorum

emin

21 Ekim 2013 Pazartesi 15:11

acentelık acmak istıyorum fakat önce şube alman lazım dıyorlar nerden alabılırızyardımcı olsanız sevınırız 05416564458

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

YUNUS EROL

19 Ekim 2013 Cumartesi 11:32

Merhabalar Ayşe hanım. Ben Ticaret lisesi mezunuyum 15 yıldır çeşitli sigorta Acentelerinde SSK lı olarak çalıştım.Segem belgemi aldım. 14-04-2008 tarihli levha kaydım yoktur. Ancak 23-09-2009 tarihinde bir sigorta Acenteye Geçiçi Müdürlük yaptım. Halen aynı acentenin resmi ortağı ve resmi SSK lı çalışanıyım. şimdi ise kendi adıma acente olmak kendi işyerimi açmak isteyorum bu konuda yardımlarınızı arz ederim. Saygılarımla yunuserol1971@hotmail.com 532 770 21 94

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

uzayli

14 Ekim 2013 Pazartesi 14:34

çoğunuzun sorduğu sorular yukarda cevaplıdır, Lütfen dikkatli okuyalım. Teşekkürler.

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

SEZEN

09 Ekim 2013 Çarşamba 13:41

bir acentede 12 yıldır çalışıorum 2013 ün 4.ayında ticaret odasından acente için firma yetkisi verildi segem belgem mevcut lise mezunuyum 1 yıl sonra kendi ofisimi açabilirmiyim.teşekkür ederim

93%
7%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Mutlu

30 Eylül 2013 Pazartesi 23:29

Merhaba,şuan bir şirkette çalışıyorum. Ayrıca,gerçek kişi sigorta acentesinde teknik müdürlük yapabilir miyim? Teşekkürler

13%
87%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ali

20 Eylül 2013 Cuma 09:19

iki yıllık meslek tecrubesi zorunlu bir şart mıdıd

43%
57%
Katılmıyorum
Katılıyorum

sarı

09 Eylül 2013 Pazartesi 21:46

4 yıllık işletme mezunuyum emekliyim sigortacılık yapmak istiyorum izlemem gereken yollar nelerdir yardımcı olurmusunuz?

61%
39%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ismail

08 Eylül 2013 Pazar 23:19

mrb'lar ben 4 yıllık lisns mezunuyum, gerekli şartlara durumum uygun, ama sigorta acenteliği hakkında çok bilgim yok segem sertifikası almam şart mı? Acentelik açmam için bu konuda izlemem gereken yollar nelerdir, bilgilendirirseniz çok sevinirim, şimdiden tşk ediyorum

47%
53%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Ramazan

26 Ağustos 2013 Pazartesi 15:01

4 yıllık iktisat mezunuyum sigortacılık yapmak istiyorum izlemem gereken yollar nelerdir yardımcı olurmusunuz?

72%
28%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ugur

17 Ağustos 2013 Cumartesi 16:53

işletme mezunuyum...sigorta acentesi için yeterli mi?

58%
42%
Katılmıyorum
Katılıyorum

cem

17 Ağustos 2013 Cumartesi 14:12

mrb lar ben 4 yıllık lısan mezunuyum bir sigorta acentesı acmak ıstıyorum ve daha once hıc sıgorta alanında calısmadım ve deneyımım yok alabılırmıyım

58%
42%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ismail çalış

31 Temmuz 2013 Çarşamba 09:39

meraba ben içel mersinde yaşıyom yedi yıllık sigorta çalışanıyım daha önce vergi levham vardı terkini verdim şimdide sigorta acenliyi açmak istiyom kendi arazim var ve halende çifçilik belgemde var ben ortaokul mezunuyum acente açabilir miyim sizden cevap bekliyom şuan özel bir şirketin bölge müdürüyüm

40%
60%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Berat

25 Temmuz 2013 Perşembe 11:07

Segem belgesi dediğimiz , acentelik teknik personel belgesimi oluyor arkadaşlar

88%
12%
Katılmıyorum
Katılıyorum

didim

22 Temmuz 2013 Pazartesi 16:37

4 yıllık halkla ilişkiler ve reklamcılık fakültesi mezunuyum. sigorta acentesi açabilirmiyim?

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

nihat ünal

17 Temmuz 2013 Çarşamba 19:16

ilk okul mezunuyum 10 yıllık vergı mukelefıyım kendıme ait işletmem var yerim bu işe uygun nas sigorta acentesi açabilirim?

38%
62%
Katılmıyorum
Katılıyorum

karaman sigorta

09 Temmuz 2013 Salı 13:22

9 senelik sigoracıyım levha kadım yok tali çalışıyorum nasıl acentelik alabilirim segem belgem var

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Fethiye

05 Temmuz 2013 Cuma 14:26

Merhaba,ben Dumlupınar Üniversitesi Simav meslek yüksek okulu bankacılık ve sigortacılık bölümünden mezunum.1 yıl 5 ay sigorta deneyimim var.Bu deneyimimi 2 yıla tamamlarsam sig.acentesi açabilir miyim?yardımınızı bekliyorum.teşekkürler.

73%
27%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yusuf

22 Haziran 2013 Cumartesi 13:03

lise mezunuyum segem belgem var ve 2yıllık açık ögretim sigortacılık okuyorum a acente acabilrmiyim yada acmam için neler lazım ???

87%
13%
Katılmıyorum
Katılıyorum

FATİH K.

14 Haziran 2013 Cuma 12:03

Merhabalar... ben ön lisan bankacılık ve Sigortacılık mezunuyum Sigorta acentesi açmak için 7.500,00tl ve 2 yıl boyunca ssk priminin yatması yeterlimidir? bu işteki yıllık en az kazanç ne olabilir. sigorta şirketi katkıda bulunurmu ?

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mehmet kürşat

02 Haziran 2013 Pazar 22:40

sigorta acenteliklerinde işleri yürüten teknik personellerdir. ve teknik personellerin çoğu lise mezunudur. neden lise mezunlarının önü açılmıyor neden acentelik alamıyor bu bir çifte standart değilde nedir.

25%
75%
Katılmıyorum
Katılıyorum

fatma

29 Mayıs 2013 Çarşamba 16:51

lise mezunuyum 11 yıldrı bu işi yapıyorum 10 yıldır ssk olarak çalışıyorum , donanımlıyım ama lise mezunu olunca acente açamıyorum neden acanba ... lise mezunları acente olamazmı nize ünüversiteli olupta bilgisi olmayan acenteler var müşteriyi yanlış yönlendirenler var bunun için bir çözüm varmı saygılar

80%
20%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mustafa

28 Mayıs 2013 Salı 12:24

benım bıldıgım kadarıyla ıkı yıllık egıtım almamız gerekır bunun hakkında bılgı verır mısınız

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

osman

25 Mayıs 2013 Cumartesi 09:28

günaydın: 2 yıllık bankacılık okudum. açık öğretim fakültesinde de +2 yıllık işletme okudum. şimdi 4 yıllık diploma ve segem belgem var. acente olabilirmiyim... daha önceden de 1 yıl sigortacılıkta çalıştım. 1 yıl banka da stajiyerlik yaptım. ACENTE OLABİLİRMİYİZ.

91%
9%
Katılmıyorum
Katılıyorum

şahin uraş

21 Mayıs 2013 Salı 00:03

sigorta işinden anlayan ortak bay bayan arıyorum istanbul bahçelievler civarında. çevrem geniş sigortacılara para kazandırmaktan bıktım ofis ve ekipmanlar hazır iş ehliyeti olan liyakatlı arkadaşların aramasını bekliyorum 0541 239 5599

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

bülent

09 Nisan 2013 Salı 04:31

kendime ortak sigortacı arıyorum

55%
45%
Katılmıyorum
Katılıyorum

osman

30 Mart 2013 Cumartesi 18:40

ortaokul mezunuyum SEGEM Sertifikasını hak etsem Sigorta Acentesi acabilirmiyim

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

kadir

17 Mart 2013 Pazar 16:54

ben 99 yılı gsigortacılık mezunuyum ancak tecrübem 2 yıl değil.yani acentelik alamazmıyım.

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

beyza

14 Mart 2013 Perşembe 21:13

2yıllık banka ve sigorta mezunuyum.. sıgorta acentesi acmak için segem sınavına gırdıkten sonra 2yıl çalışmak şartmı?

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

selçuk

11 Mart 2013 Pazartesi 20:04

bizde sigorta açmak istiyoruz. iki sorumuz olacak birincisi karlılığı nasıl.(aylık olarak). birde yüksek lisans mezunuyum herhangi bir getirisi olur mu saygılarımla.

64%
36%
Katılmıyorum
Katılıyorum

mustafa

07 Mart 2013 Perşembe 11:15

sigorta işi yapacak arkadaşlar gerçek anlamda öğrenmek için ben şirketimi kurdum yardımcı olmak isterim bana ulaşabilirler bu konuda her turlu fikirleri sorabilir açıklarım 543 563 83 76

42%
58%
Katılmıyorum
Katılıyorum

şener coşkun

06 Mart 2013 Çarşamba 14:31

ben bankadan emekliyim sigorta işleri yapıyordum lise mezunuyum sigortanın bana vermiş olduğu belge var ama 4 yıllık üniversite yada diğer kritere uymuyor geçerlei olmazmı bankada geçen zaman

31%
69%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yunus erol

24 Şubat 2013 Pazar 21:27

Merhaba Ayşe Hanım; Ben 1996 yılandan beri farklı Yetkili Acentelerin yanında ssklı kadrolu personel olarak çalıştım.Lise mezunuyum 2009 yılında bir şirketine tedviren 2 yılık müdür olarak görev yaptım yeni yasadan dolayı 2yıldan fazla müdürlük yapılamayacağı gerekçesiyle Ato tarafından yeni müdür atanması istenilmiş olup, yeni müdür atandı, şimdi ise ben kendi adıma Acentelik yapmak istiyorum bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? yarımlarınız için şimdiden çok teşekür eder, hayırlı haberleriniz beklerim. saygılarımla. yunuserol1971@hotmail.com gsm:05327702194

73%
27%
Katılmıyorum
Katılıyorum

yunus erol

24 Şubat 2013 Pazar 21:23

Merhaba Ayşe Hanım; Ben 1996 yılandan beri farklı Yetkili Acentelerin yanında ssklı kadrolu personel olarak çalıştım.Lise mezunuyum 2009 yılında bir şirketine tedviren 2 yılık müdür olarak görev yaptım yeni yasadan dolayı 2yıldan fazla müdürlük yapılamayacağı gerekçesiyle Ato tarafından yeni müdür atanması istenilmiş olup, yeni müdür atandı, şimdi ise ben kendi adıma Acentelik yapmak istiyorum bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz? yarımlarınız için şimdiden çok teşekür eder, hayırlı haberleriniz beklerim. saygılarımla.

82%
18%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Tuğba

18 Şubat 2013 Pazartesi 14:54

Merhaba Ayşe Hanım; Ben 2 yıllık bankacılık ve sigortacılık myo ve açıköğretim işletme mezunuyum.Antalya da yaşıyorum.Acenta açabilmem için ne gibi şartları taşımam gerekiyor?Bilgiler tam açık değil.Teşekkür eferim şimdiden.Kolay gelsin.tobee07@hotmail.com

75%
25%